Blog

Poradnik Email Marketera – Część 4

11 lutego 2013, autor:

Wiadomość Aktywacyjna i Wiadomość Powitalna

Formularz ustwień listy subskrybentów

Formularz ustawień listy mailingowej pozwala na określenie wiadomości powitalnej oraz wiadomości subskrypcyjnej (aktywacyjnej) zostaną one przesłane do użytkownika tuż po zapisaniu na listę. Jest to Twój pierwszy mailowy kontakt z użytkownikiem zatem poświęć tym wiadomościom odpowiednią uwagę.

Ustawienia Listy Subskrybentów

Gdzie znajdziesz ten formularz?

Każda lista subskrybentów ma przypisaną własną Wiadomość Subskrypcyjną i Wiadomość Aktywacyjną, aby je edytować, wystarczy, że klikniesz w zakładce Subksrybenci nazwę odpowiedniej listy, a następnie odnajdziesz przycisk „Ustawienia”. Jest on tuż obok przycisku „Integruj”, który znasz z poprzedniego artykuł: Poradnik Email Marketera – Część 3.

Wiadomość Aktywacyjna

Działanie zgodne z polskimi przepisami wymaga modelu subskrypcyjnego double opt-in. Oznacza to tyle, że samo podanie przez użytkownika adresu e-mail w formularzu na naszej stronie nie daje nam pozwolenia do wysyłania mu wiadomości. W końcu adres mogła wpisać dowolna osoba. Dlatego pierwsza wiadomość jaka powinna być wysłana to Wiadomość Subskrypcyjna (Aktywacyjna). W niej znajduje się prośba o potwierdzenie zapisu do bazy newslettera. Dopiero po kliknięciu w link aktywacyjny z takiej wiadomości, użytkownik zostaje zweryfikowany i mamy pewność, że to on podał swój adres e-mail i wyraża chęć otrzymywania od nas newslettera.

Taka wiadomość powinna składać się z co najmniej kilku podstawowych elementów:

  1. Informacji dokąd użytkownik się wpisuje i co będzie otrzymywał.
  2. Linka aktywacyjnego (potwierdzającego).
  3. Korzyści jakie użytkownik otrzyma potwierdzając swój adres.
  4. Możliwość rezygnacji z zapisu.

 

Link aktywacyjny i link wypisu
Aby wstawić link aktywacyjny (potwierdzający) należy użyć specjalnego kodu, który wygeneruje unikalny link dla każdego użytkownika. Przykład przedstawiam poniżej.

<a href="{{ subscriber.confirmation_url }}">Kliknij, aby potwierdzić subskrypcję</a>

Link wypisu – przykład:

<a href="http://unsubscribe">Kliknij tutaj, aby się wypisać</a>

Wiadomość Powitalna

Ta wiadomość wysyłana jest tuż po tym, jak użytkownik potwierdzi chęć otrzymywania od nas newslettera. Jest to ważny moment! Użytkownik właśnie wykazał się sporą dozą zaangażowania, aby się zapisać i wyraźnie jest zainteresowany tym, co mamy do zaoferowania. W tej wiadomości powinniśmy nie tylko podziękować mu za zapis, ale także przedstawić ofertę i zaproponować zakupy, czy dalsze działania. Nie zapomnij o tym!

Warto zapamiętać

Pamiętaj by wysyłana przez Ciebie wiadomość była zredagowana jako tekst i jako HTML. Wysyłki graficzne są atrakcyjniejsze, ale niestety nie zawsze docierają w takiej postaci do odbiorcy.

 

Wskazówka!
Format maila – powinien być połączeniem wersji HTML i wersji tekstowej. Część odbiorców widzi wiadomości bez obrazków z powodu automatycznego blokowania zdjęć w wielu aplikacjach pocztowych. Co nie zawsze prezentuje się najlepiej.

Aczkolwiek, jeżeli nasza wiadomość zawiera wersję tekstową, to ona zostanie wyświetlona w pierwszej kolejności.Dodatkowo poprawnie skomponowana wiadomość (tj. Zawierająca wersję HTML jak i też wiadomość tekstową) powoduje zwiększenie wiarygodności naszej wiadomości w oczach filtrów spamowych.

Willsoor-shop.pl – przykład realizacji procesu zapisu

Jeśli chcesz zapoznać się z profesjonalnie zorganizowanym procesem zapisu i zobaczyć jakie korzyści może Ci to przynieść, zapoznaj się z naszym case study przeprowadzonym razem z marką Willsoor. Możesz to zrobić tutaj Willsoor-Shop.pl – Case Study.

Dodaj komentarz